ליווי ואימון אישי

אימון , ליווי ומנטורינג הם כלים מעולים להשגת מטרות, התמודדות עם מכשולים והתפתחות אישית. באמצעותם ניתן לזהות את המקום הייחודי שכל מנהל או עובד נמצא בו, לזהות את החוזקות האישיות והכשלים המרכזיים ולבצע התערבות ממוקדת ומותאמת אישית, אשר תסייע לעובד להתמודד עם האתגרים ולבצע קפיצת מדרגה מקצועית ואישית.

תחומי ליווי ואימון אישי

אימון אישי למנהלים ועובדים – אימון אישי הוא שפה ומפת דרכים גם יחד. העבודה באמצעות אימון אישי מרחיבה את עולם המושגים ביחס למחשבות , לרגשות ולפעולות שלנו, הרחבה זו מאפשרת לייצר מודעות גבוהה יותר ביחס לעצמנו ולבצע שינויים רצויים. האימון האישי- הוא כלי המאפשר לבנות מפת דרכים לביצוע שינוי. אימון במסגרת העבודה מזמין התפתחות אישית ומקצועית, התפתחות המקדמת השגת תוצאות גבוהות יותר וסיפוק אישי רב יותר.

ליווי מנהלים להשגת תוצאות עסקיות – ליווי מנהלים, מתמקד במתן מענה לסוגיה ספציפית אשר המנהל עצמו או מישהו אחר בעל סמכות בחברה חשב כי יש בו צורך. נושאים כמו תקשורת בינאישית, מנהיגות, קבלת החלטות או סגנון פסיבי או כוחני מדי. על כל אלה ניתן לעבוד בליווי מנהלים, המענה מותאם לאדם עצמו ולתרבות הארגון ובהתאם גם נבחרים הכלים התורמים לפתרון. יש מנהלים הזקוקים לליווי פרקטי- תרגום מיידי לפעולות הרצויות ויש מנהלים הזקוקים להבנה עמוקה יותר של המחסומים והדרכים להסרתם.

בניית מערך מנטורינג – מנטורינג הוא תהליך חניכה אשר מטרתו להכשיר ולקדם את יכולתו המקצועית של העובד או המנהל. המנטור הנבחר הוא אדם מנוסה או בעל ידע רב יותר המסייע בהנחייתו של אדם אחר, בעל ידע או ניסיון מצומצמים יותר. במהלך תהליך הליווי נוצר קשר בין אישי המספק מרחב של למידה מקצועית לצד רכישת מיומנויות נוספות כמו תקשורת אפקטיבית, קבלת החלטות, או התמודדות עם קונפליקטים. המנטורים לרוב מתנדבים לכך ויש להכשירם וללוותם בתפקיד. לתהליך של מנטורינג תרומה רבה לחברה הוא מאפשר סטנדרטים גבוהים של תפקוד, מלכד ומחזק את הסולידריות בין העובדים. עבור החניך התהליך מחזק את תחושות הביטחון והשייכות שלו ומייצר עבורו ידיעה כי הוא חשוב בעיני החברה אשר מוכנה להשקיע בו משאבים אלה. ידיעה זו מייצרת מחויבות גבוהה יותר כלפיה.

חיזוק ומיתוג המופע האישי – מיתוג אישי מתבסס על ההנחה כי הצלחה של אדם בקריירה נקבעת במידה רבה על פי המיתוג האישי שלו. המיתוג האישי קובע כיצד תיתפס בעיני האחרים, כיצד הם יעריכו את המקצועיות שלך ואת האיכויות האישיות שלך. המיתוג מבוסס על האופן בו אנו נחשפים לעולם, ההישגים שלנו, הניסיון, הקשרים, הכישורים, הערכים והאמונות. תרומת המיתוג היא בעיקר לאדם עצמו, מי שהצליח למתג עצמו כראוי יוכל להתקדם בעבודה, להעלות את שכרו לקבל תפקידים נחשקים ולזכות בהערכה רבה יותר. עבור חברות המיתוג של אנשיהן תומך במיתוג שלהן עצמן ומאפשר להן להיתפס מוצלחות וחזקות אף יותר. ברור כי יש חברות אשר יחששו כי עובדים ממותגים יעלו את הדרישות שלהם או שיהיו אטרקטיבים יותר עבור מעסיקים אחרים, אך את הרצון של עובדים למתג עצמם, לא ניתן לעצור ולכן דווקא מוכנות לאתגר המחייב יצירת מארג הממתג את העובדים ואת החברה גם יחד , הוא אשר יכול לתרום לגאוות העובד במקום עבודתו והעדפתו ובחירתו להישאר שם.

התפתחות ובניית מסלולי קריירה – במהלך התפתחות הקריירה, האדם מפתח דימוי עצמי מקצועי המורכב, ממכלול הבנות לגבי: הכישורים, היכולות והמיומנויות שיש לו. החוזקות והחולשות שלו. התשוקות, תחומי העניין, הצרכים והמטרות שלי. כל אלה משפיעים על ציפיותיו ממנהליו וממקום עבודתו ומשפיעים על רמת המוטיבציה, המחויבות והביצועים שלו. על מנהלים לסייע לאנשיהם לחשוב על אפשרויות להתפתחות הקריירה ועל הנדרש מהם כדי לממש את מטרותיהם. מנהלים אשר ישקיעו בכך, למידה, מחשבה וזמן, יחזקו את המצויוינות הארגונית ואת שביעות הרצון של אנשיהם.