ליווי ופיתוח הנהלות ומנהלים

ליווי הנהלות בא לסייע להן להגדיר בבהירות רבה יותר את מטרותיהן, לאפשר קבלת החלטות איכותית, ולחזק תקשורת אפקטיבית בין המנהלים. לעיתים קרובות האגו הוא המושל בכיפה ומתקיים מאבק על כוח, השפעה וחשיבות של כל אחד מהמנהלים . התערבות מאפשרת מודעות רבה יותר, סנכרון בין בעלי התפקידים השונים ויצירת דרכי פעולה אפקטיביות. אלה יכולים לסייע רבות להשגת המטרות וחיזוק שביעות רצון המנהלים.
פיתוח מנהלים – מתמקד בידע הניהולי שיש למנהלים ובכלים העומדים לרשותם להשגת המטרות. התהליך מזהה את הפערים בין הרצוי למצוי, מזהה את תקרת הזכוכית האישית והצוותית, ואת הדרוש על מנת לסגור פערים אלה.

תחומי הליווי ופיתוח הנהלות ומנהלים

ליווי הנהלות בהגדרת מטרות – מעבר למטרת הרווח, חיוני כי לחברה תהיה מטרה המגדירה את סיבת קיומה של החברה ואת הערך שהיא מביאה. בחירת המטרה כל כך משמעותיות להצלחתה של חברה שהיא חייבת להיבחר אחרי מחשבה עמוקה והבנה של גורמי השוק וצרכיו ושל יכולות החברה ומשאביה. המטרות עשויות להשתנות מפעם לפעם בהתאם לנסיבות החיצוניות ובהתאם לרצונות הפנימיים של בעלי ומובילי החברה. לפיכך חשוב להקדיש חשיבה ממוקדת במטרות ולהעריך מדי פעם את מקומה של החברה ביחס למטרותיה.

קבלת החלטות – פיתוח היכולת לקבל החלטות אישיות וצוותיות. ברמה האישית מדובר על היכולת להבין את הסיבות להחלטה, לבחור מתי נכון לקבל החלטות פסיביות ומתי החלטות אקטיביות ולהתמודד עם החשש הטבעי לקבל החלטות שגויות. ברמה הצוותית, ההתייחסות היא ליצירת תהליכים נכונים לקבלת החלטות והתמודדות עם קונפליקטים ומאבקי כוח סביב קבלת החלטות.

תקשורת אפקטיבית – הפעילות הארגונית מתווכת באמצעות תקשורת. מנהלים משקיעים את מרבית זמנם בפעילות תקשורת וככל שמנהל הוא בכיר יותר, השקעתו בתקשורת רבה יותר. בנוסף תקשורת לקויה או שאינה מספקת משפיעה בצורה דרמטית על התוצאות העסקיות ושביעות הרצון של העובדים והלקוחות גם יחד. הצלחה ניהולית וארגונית תלויה במידה מכרעת ביכולתם של מנהלים לבנות ולהפעיל רשת של תקשורת ארגונית. מודעות לנושא, מתן כלים מתאימים ותרגולם , יכולים לשפר באופן מהותי את התקשורת.

קידום וטיפוח כישרונות ניהוליים – קידום וטיפוח כישרונות ניהוליים, מבוסס על תפיסה שבה מאתרים את המנהלים והעובדים בעלי הפוטנציאל הרב ביותר בחברה ומטפחים אותם. כך קידומם האישי יזניק את הארגון כולו. קידום וטיפוח שיטתי ועקבי, מאפשר לחברה להתפתח באופן תמידי ולהשיג מצוינות ניהולית וארגונית. המאפיינים העיקריים של עובדים מתאימים לקידום הם: כישורים מולדים, יכולת מנהיגות, מודעות עצמית,חוסן נפשי, מיומנויות וניסיון ההכרחיים לתפקיד.

יצירת תשתית לגיוס, רווחה וגיבוש עבור חברות ללא מחלקת משאבי אנוש – משאבי אנוש עוסקים במתן מענה לצרכי הפרט לאורך כל מחזור העסקתו. בפיתוח כלים לטיפול באדם כעובד נכללים, הכשרה והדרכה, מערכת תגמול, רווחה, בטיחות ועוד. כמו כן בהתאמת העובדים לצרכי הארגון, בגיבושם, מינוף המוטיבציה שלהם, חיזוק שביעות רצון מהעבודה ומחויבותם לחברה. בחברות קטנות ובינוניות לעיתים קרובות, אין סיבה להעסיק מנהל משאבי אנוש כמשרה מן המניין ולכן נדרש לבנות תשתית חליפית, אשר תתן מענה לצרכים אלה.